Saturday, October 18, 2014

Hey Mom!

Just came across some funky old pics of my mom and I figured all you retro lovers would enjoy the mod fashions.

My mom, Cyndee, was pretty damn interesting. My dad, Nolan, was also a character. Their good parenting made me grow up to be good, their bad parenting made me grow up to be better! (Lots of bad parenting hahah) I think that whole 50s and 60s era that they grew up in...may have skewed their views of parenting.....Hey, its all good.

I was raised by two artist Detroit....what could possibly go wrong?

WHY oh why did she not save this kick ass zebra print jacket for me? WHY mom?

She told me she only dated this guy because he drove this sweet Corvette. HAH....the funny thing is that little did she know, that she would end up marrying my dad, and her father in-law was the supervisor of the design team who designed the first Corvette...(My Grandfather). My  mom was a playa!!!
She also gave me this bit of advice: When you date someone, tell them that your birthday is the following month, so they have to buy you something. Well when her and my dad married...the truth eventually came out. So he always ended up giving her two birthday cards: One on her real birthday and a funny card and gift on her fake birthday. (good man!) Thankfully, he had a sense of humor about the whole thing.

He always had a beard. This was the shortest his hair ever was. Ever.

After a while she went back to brunette. The leopard chair (they are a set of two), we had these in our house. Seriously comfortable too! I wish I still had them, I don't know where they ended up.

They got married and moved into this cool old house (1926) in Detroit. They moved in to it in the 70s, but this was the original picture, before the other houses were built (now which most are boarded up or torn down)...but this house still remains, I paid her a visit this past summer...still hanging in there. I loved living in this house, glass door knobs, leaded glass windows....just on and on with vintage coolness!

My mom won 2nd place in the beauty pageant, and boy, was she pissed off (I think that may be why there is some staining on the winners face)

She did some really trippy modeling. We had a bunch of these crazy pics all over the house. Kinda scared me when I was, what the hell was wrong with my mom?!
She was a bridesmaid in a wedding....I think she must have starved herself to bones!

Seriously, throw that lady a sandwich!

See what I said earlier about my dads hair. Actually all of our hair! My brother hated how he had "girl hair" as a child. The shirt I am wearing...I remember it. It was a house with a mouse family and it was my very favorite shirt in the world, I wore it almost every day!

Again lots of hair in this family. Hahaha....look at my brothers clothes and a BOWTIE! I hated wearing tights I was pretty tall and the tights were never long enough. I hated wearing tights, but I guess with how bizarrely short my dress was, I had no choice but to shove my pork chops in those red tights. (OMG, mom, I think I needed a bigger dress)

So there you have it....My dad died when I was in my 20s and my mom died when I was in my 30s...(Damn you Viceroy full flavored tobacco!)

My brother is still in the Detroit area. I would like to say he has better fashion sense now, but that would be a lie.

I really do have tons of vintage goodies to show you and tell you about, I was just feeling a bit too lazy to get them all together. Some are on Instagram @RandomGoodsVintage....(secret coupon code!!) Anyhow, I just came across these old pics and felt compelled to share them.

So despite their odd parenting style, at least they weren't boring. I hate boring. Oh the stories I could tell......

You got any good childhood stories? You know, the real crazy shit? Do share!



  1. OMG I love this post - that is some trippy picture of your Mom's face all painted up though. I was born in 1969 and instead of hippies my Mom was that woman with the torpedo bra (you know, the gigantic cone ones) bee hive hairdo and cats eye glasses. I must dig out some pictures some day. Sorry they are no longer with you though

    1. They are always with me when I have these crazy memories! My mom also did this weird fashion show, where she had some sort of blue fountain hair...I couldn't find that pic. I love the cat glasses! Does she still have them tucked away? My mom had the beehive thing one time, but then a june bug beetle flew into it and she ripped it apart...and that was the end of that style! Haha.

  2. These are sooooooo good!!!! I love it! How the hell was everyone so skinny in the 70s??? Rly? I used to have a leopard print chair that I inherited from my uncle from the 70s----wish I still had it ;(
    Might post some pics about it, but they might be incriminating lolzzzzz

    1. Everyone was so skinny back then because...well have you seen the recipes in the cookbooks back then? Things in Jello? there wasn't anything good to eat back then!

  3. Aw, that is beautiful! And PinkCheetah, I've also read people were skinny because the food was more nutritious (not factory farmed) so people ate less and were more satiated. The crap food is also a good explanation ;)

    My family was nuts and unconventional as well...that's why I'm the crazy-ass I became. My mom's free swearing and used to throw things at my dad to piss him off while giggling like a kid. She'd throw the remote at his head while doing the "Xena yell" for starters...yes, much insanity in my household. :D

    1. Its a wonder we all survived! hahaha! Btw Xena is my middle name. It was almost my first name, but my dad insisted that X is a cool middle initial. He was right!